Bruksizm yani diş gıcırdatma hastalığı olarak bilinen hastalık uyku sırasında dişleri sıkmak, gıcırdatmak ve çeneyi kenetlemektir. Bu durumda oldukça rahatsız edici bir ses ortaya çıkmaktadır. Genellikle uykuda görülen ve bruksizm denilen diş gıcırdatması, diş kayıplarına, diş eti hastalıklarına neden olurken, baş ve yüz ağrılarını da beraberinde getiriyor. Uyku sırasındaki diş gıcırdatma o kadar sesli olur ki kişi uyanıkken bile kesinlikle aynı sesi çıkaramaz. Zamanımızın en kötü stress hastalığı diş gıcırdatma hastalığı insanlar tarafından pek önemsenmemekte ama dişlerinin tamamını kaybettikten sonra önemsemeye başlamaktadır.

Bruksizm deki diş gıcırdatmanın şiddeti sıklığı ve baskısı dişlerimize aşırı derecede zarar verecek boyutlardadır. Sürekli birbirine sürtünen dişlerdeki mine tabakaları zarar görür ve dişlerin boyları kısalıp çürümelere ve şiddetli diş ağrılarına dönüşür.Dişi çene kemiğine bağlayan bağlarda gevşemeler olur ve bu yüzden dişlerde sallanmalar başlar. Diş eti dokularıda zarar görür. Dokunulduğunda kanar ve git gide koyu renkli bir görünüm alırlar. Ayrıca çene eklemindeki kıkırdak dokudaki tahribat yüzünden eklem şikayetleri ortaya çıkar. Diş boylarının kısalması belirgin hale gelince hastanın gülüş estetiği görünümünü de etkiler.

Bruksizm yani diş gıcırdatma hastalığının tedavisi ilk önce dişleri korumaya almaktır. Dişleri sıkmaya karşı korunması için; ağıza, her kişiye ayrı olarak özel yapılan, silikon esaslı bir gece plağı takılması tavsiye edilir. Bu koruyucu şeffaf gece diş sıkma plakları sayesinde şikayetlerin azaldığı ve tamamen ortadan kalktığı kanıtlanmıştır.

Estetik Ortodonti Diş Hekimliğimiz Cumartesi ve Pazar Günleri Açık olup 7 Gün 24 Saat Hizmet Vermektedir. Diş Gıcırdatma Tedavisi Yaptırmak, Diş Sıkma Plakları ve Diş Gıcırdatma Plakları hakkında bilgi almak için ;

0212 288 23 24 - 0216 313 65 66