Dişleriniz düzgün temizlenmez ise üzerlerinde ve aralarında biriken yiyecek artıkları bakteriler üretmeye başlar. Bakteri plakları dediğimiz bu püremsi birikintiler, diş çürüklerine ve dişeti iltihaplarına sebebiyet verip zamanla tükürüğün çökelmesi sonucu diş taşlarını oluşturmaktadır.

Polikliniğimiz Cumartesi ve Pazar Günleri Dahil 7 Gün 24 Saat Açık Olup Nöbetçi Diş Hekimlerimiz Hizmet Vermektedir. Dişeti Hastalıkları Tedavisi Yaptırmak ve Randevu Almak için ;

0212 288 23 24 - 0216 313 65 66

Bakteri plağının içinde üreyen mikroorganizmalar, şekerli gıdaları parçalayarak asit üretirler. Bu asit dişi küçük bir bölgeden başlayıp giderek büyüyen bir şekilde çürütür. Daha ileri safhalarda diş çekimi kaçınılmaz bir hal alır.

Dişeti iltihabının ilk belirtisi olan dişetindeki kanamalar dişetlerinde renk ile şekil bozuklukları ve ağız kokusu ile kendini daha da belli etmektedir. Dişeti iltihabının neden olduğu diş çürükleri ile diş çekimleri, çürüklerin neden olduğu diş kayıplarından çok daha fazlaolmaktadır.
Öncelikle şunu belirtmek gerekirse sağlıklı dişeti açık pembe renkte olup, dişe ve kemiğe sıkıca yapışır ayrıca portakal kabuğuna benzer parlak ve pütürlü bir görüntüsü vardır.

Dişeti Hastalığının Genel Belirtilerini Sıralarsak:

Dişeti hastalıklarının ilk ve en önemli belirtisi dişeti kanamasıdır. Kesinlikle sağlıklı dişeti kanamaz
Dişetlerinde şişmeler, kızarmalar reninde koyulaşmalar oluyorsa,
Diş etlerinde çekilmeler ve açığa çıkan kök yüzeylerinde oluşan hassasiyet oluşuyorsa,
Dişeti kenarlarında veya dişler arasında, diş taşlarına bağlı olarak oluşan siyah alanlar varsa,
Diş ile dişeti arasında iltihap varsa,
Dişlerde sallanmalar, uzamalar ve dişler arasında açılmalar hafif sızıntılar oluyorsa,
Ağızda sürekli bir kötü koku ve kötü tat hissi oluşuyorsa,

Hemen bir dişhekimine muayene olunması ve dişeti tedavisinin yapılması gerekmektedir.

Ağız ve Diş Sağılığı Merkezimizde Tedavisini Yaptığımız Dişeti Hastalıkları

Diş Eti Kanaması Tedavisi